U bent hier

Inschrijven in de gemeente Utrecht

Als je naar Utrecht verhuist, moet je je inschrijven bij de gemeente. Een verhuizing doorgeven kan vanaf 30 dagen voor de verhuizing of tot 5 dagen erna. Geef je het later door? Dan wordt de dag van doorgeven de verhuisdatum. Geef je je verhuizing niet door, dan maak je kans op een boete!

Hoe inschrijven bij de gemeente Utrecht

Je kunt je bij gemeente Utrecht online inschrijven, per post of door een afspraak te maken en langs te gaan.

Wat heb je nodig om je in te schrijven?

Als je je gaat inschrijven bij de gemeente Utrecht heb je de volgende dingen nodig:

  • Identiteitsbewijs
  • Een bewijs van bewoning (bijvoorbeeld een koopcontract, huurcontract of bij antikraak een gebruikersovereenkomst)

Meer details vind je op de website van gemeente Utrecht. Je kunt de wijziging van je woonsituatie aan de DUO doorgeven door met je DigiD in te loggen.

Wat moet je doen als je gaat verhuizen?

  • Geef je adreswijziging door aan de gemeente Utrecht.
  • Geef je adreswijziging door aan de DUO.
  • Geef je adreswijziging door aan je universiteit of hogeschool en andere instanties.

Kamer vinden in Utrecht

Ben je nog op zoek naar een kamer in Utrecht? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief en ontvang maandelijks de nieuwste kamers in je mailbox!

Lees ook

badkamer schoonmaken
wonen in utrecht
Abonneren op