← Terug naar overzicht

Hoe overleef je de wintergriep?

De tijd van het jaar is weer aangebroken dat de bacillen je om de oren vliegen. Overal op straat hoesten mensen en je kan jezelf er niet meer tegen beschermen. Je krijgt griep, wordt verkouden en voelt je lusteloos. Je hebt de wintergriep te pakken! Erg vervelend maar dit hoort er wel een beetje bij helaas… Om jullie een beetje er doorheen te slepen hebben we een aantal tips op een rijtje gezet.

Spicy gemberthee

Gember staat bekend om zijn helende werking. Het heeft antibacteriële en antivirale eigenschappen wat ervoor kan zorgen dat je griep sneller over gaat. Warning: gember is vrij pittig en sterk van smaak, je moet er dus wel van houden… Maar goed, je moet er iets voor over hebben. Zo maak je gemberthee: was de gemberwortel, schil deze en snij de wortel in plakjes/kleine stukjes. Doe de plakjes/stukjes in een mok en giet daar kokend water bij. Doe er eventueel een theezakje bij of honing om de smaak te verbeteren. Drink de thee langzaam op. Walg je nou al bij het idee van gember? Citrosan schijnt ook goed te helpen!

Soepje voor de trek?

Als je griep hebt of als je je niet zo goed voelt dan heb je vaak minder eetlust. Terwijl het juist belangrijk is voor je herstel om goed te eten. Je kunt natuurlijk voor een kippenbouillon gaan, maarr… Je kunt beter een goed gevulde tomatensoep nemen met veel groenten erin. Hierbij krijg je toch nog íets binnen. Tip: bij de soep in zakken van Unox staat tegenwoordig hoeveel gram groenten er in 1 kom soep zit.

Bezuinig niet op de vitamientjes

Je hebt altijd wel vitaminen nodig maar als je ziek bent nog even net wat meer. Eet daarom lekker veel fruit. Dit is verfrissend en licht op de maag. Vooral citrusvruchten doen het goed bij een griepje. Daarbij kun je ook altijd nog vitaminen slikken natuurlijk.

Een weekje Doornroosje

Uitzieken is een van de beste geneesmiddelen tijdens een griepje of welke ziekte dan ook. Je lichaam is zwak en daarom kan je het beste veel rusten. Vermijd intensieve activiteiten en ga vooral vroeg naar bed. Het is beter om zeven uurtjes te slapen als je vroeg naar bed gaat dus bijvoorbeeld om 22.00 uur. Dan dat je 10 uurtjes slaapt maar wel pas vanaf 03:00 uur ’s nachts.

Een over‘float’ aan water

Last but not least: veel drinken en dan bedoel ik niet alcoholische dranken ;). Drink veel water, want dit helpt je om goed gehydrateerd te blijven en het is fijn voor je keel.

Dit waren de tips alweer. We hopen dat je zo een beetje de griep doorkomt, want helaas is de griepepidemie nog niet tot een eind gekomen! Verveel je je nou enorm? Kijk dan naar onze blog over de leukste winterfilms om te kijken in je ziektebed!

 

Niks missen? Like onze Facebookpagina en wij zorgen ervoor dat je niks mist tijdens jouw studententijd!

Meer studentennieuws

Abonneren op